pondělí 3. února 2014

Joop! Femme (Joop!)

Hlava: citron, koriandr, bergamot
Srdce: růže, jasmín, pomerančový květ, konvalinka
Základ: santal, pačuli, cibet, vanilka

Joop! Femme je vůně lehce staršího data, je potřeba s tím tedy počítat a nečekat nic extra moderního. Ale i přesto je to dobrá vůně, jen nebude vyhovovat každému. Vůně, která by vyhovovala každému, stejně neexistuje. Joop! Femme je orientální a květinová vůně. Pro mě se výrazně víc kloní na tu orientální stranu. Jednotlivé složky jsou hodně slité do sebe a tvoří hutnou, originální směs.

Začátek je ostřejší a už ten je lehce kořeněný a pikantní. Za to může koriandr spolu s bergamotem. Ale to už se přes ně převalila vlna dalších vůní a dojmů. Doutnající vonná tyčinka ...usušené květy ...hladká vanilka …drhnoucí pačuli ...zase vonné tyčinky. A takhle to jde pořád dokola. S každým přivoněním a mávnutím ruky je vůně trochu jiná, na povrch se dostává jiná složka.

Mám dojem, že Joop! Femme by byla poslední vůně, která by mě napadla při pohledu na tuhle reklamu...

Květiny nejsou podle mě čerstvé, spíš usušené nebo macerované v alkoholu nebo něčem takovém. Jsou tam, ale popravdě řečeno, nepoznám jedinou. Mnohem výraznější jsou všechny orientální složky, které ve mně budí dojem právě těch vonných tyčinek, které jemně doutnají. Lehce dýmovou stopu cítím okolo srdce, i když nevím, co ji způsobuje. Vůně na mě působí zároveň maličko zatuchle, nevím pořádně, jak to popsat. Ale po nějaké chvíli to zmizí.

Za sebe ji vnímám spíš takhle. 

Nejkrásnější je pro mě základ, s nasládlou vanilkou, santalem a opět trochou toho dýmu. Základ se vás bude držet opravdu dlouho a je podle mě zatraceně smyslný, ostatně jako celá vůně. Není to vůně pro někoho, kdo nechce přitahovat pozornost. Ani pro někoho, kdo chce být za každou cenu „trendy.“ Spíš pro ženu, která je svá, má zajímavou osobnost a je nějakým způsobem rafinovaná. Joop! Femme je příjemná vůně, jen mě na ní mrzí ta chvilková zatuchlost.

Tvůrce: Michel Almairac, 1987

Zdroje obrázků: 1, 2, 3

Žádné komentáře:

Okomentovat