čtvrtek 6. února 2014

True Love (Elizabeth Arden)

Hlava: broskev, meruňka, zelené tóny, frézie
Srdce: jasmín, iris, konvalinka, heliotrop, lotosový květ
Základ: santal, cedr, ambra, vanilka

True Love, opravdová láska... Romantický název, ještě romantičtější flakón se dvěma spojenými prstýnky (u miniatury a čistého parfému), symbolizující zasnoubení a svatbu. Víc romantiky už se do podoby flakónu skoro nemůže vejít. Není tedy překvapením, že i samotná vůně je také romantická. True Love je ovocně květinová vůně, ale pozor – byla vytvořena v devadesátých letech, takže dnešní vůně z této kategorie jí příliš podobné nejsou.

Zdá se mi, že spousta květinových vůní z podobné doby, tedy zhruba 80. a 90. let, na mě působí vlhce. Jako vůně květin koncentrovaná ve skleníku s vysokou vzdušnou vlhkostí. Napadá mě třeba: L'Eau d'Issey (1992), Eternity (1988), Acqua di Gio (1995), Laguna (1991), Splendor (1998). Některé ze zmíněných vůní jsou květinově vodní, to sice ano, ale i přesto jsou jiné než ty dnešní ze stejné kategorie. Vůně dneška jsou trochu jiné, mnohem jiskřivější, čerstvější a často o něco svěžejší (alespoň ty květinové a květinově ovocné).

Vintage čistý parfém
Ale zpět k té „opravdové lásce.“ Je to svěží vůně, ale svěží právě v té definici devadesátých let. Z dnešního hlediska by mohla někomu připadat příliš sladká a možná i trochu dusivá. Je to sladká vůně, výrazně cítím zralé broskve a meruňky, na začátku problesknou i ty zelené tóny avizované ve složení. True Love je také trochu pudrová a krémová. Květiny jsou příjemné, nejvýraznější je růže a také lotosový květ, těžko říct.

Vůně je jemná, nejde příliš do prostoru, mám z ní dojem spíš nějaké kosmetické parfemace. Jako by se člověk namazal tělovým krémem s vůní růže, broskví a možná trochy vanilky. Nemůže podle mě nikoho obtěžovat nebo urazit, pokud se s ní vyloženě nepolijete. Je to typ „neurazí-nenadchne,“ ale pořád z té příjemnější části této skupiny.

True Love se mi docela líbila, jen mi chvílemi přišla trochu moc sladká, ale na chvíle nějaké domácí pohodičky nebo někam ven, když nechce být člověk navoněný osobitější vůní, by byla rozhodně dobrá a příjemná. Hodně by mě zajímal čistý parfém, nehledě na to, že má moc pěkný flakón. Hodí se mi ke všem dívkám a ženám, které jsou duchem stále mladé. Tu asociaci se svatbou mám v hlavě asi také někde zasutou, není to pro mě rozhodně vůně na svatební den, ale pro čerstvou nevěstu na první dny soužití a vytváření útulného domova se mi tato vůně vysloveně hodí. Stejně jako pro mladou maminku, taková vůně snad nemůže vadit ani malému miminku. Pořád se nemůžu rozhodnout, jestli bych ji někdy chtěla, ale kdybych se dostala k čistému parfému za dobrou cenu, tak asi neváhám.

Tvůrce: Sophia Grojsman, 1994 


Zdroje obrázků: 1, 2, 3, 4, 5, 6

1 komentář:

  1. Dobrý den,
    máte moc hezký blog, chtěla jsem vám napsat email, ale bohužel jsem nikde nenašla kontakt :( Mohla bych o něj poprosit?

    OdpovědětVymazat